Blog

Mis niks van de online automotive:

15 februari 2021

Accounts koppelen op Marktplaats heeft voordelen!

Veel dealerbedrijven gebruiken Marktplaats uiteraard om meer eyeballs, online leads en telefoontjes naar hun verkopers te genereren om uiteindelijk meer en sneller te verkopen. Bij veel dealerholdings gebeurt het nog wel eens dat er meerdere Marktplaats Accounts actief zijn. Dit heeft als gevolg dat de dealer niet alle voordelen van Marktplaats krijgt die het, bijvoorbeeld […]

Lees verder
27 januari 2021

Sommige auto-importeurs snap ik niet

Weet u dat veel importeurs miljoenen uitgeven aan marketing om nieuwe auto’s te verkopen? Natuurlijk weet u dat, dus het is misschien een beetje een rare vraag. Toch stel ik hem, want sommige importeurs regeren ook in 2021 nog vanuit angst. In 1996 was dat wellicht te begrijpen, maar anno nu slaan die importeurs de […]

Lees verder
14 januari 2021

Autoverkoop: Lang leve de auto showroom!

Puur naar data kijkend, is de showroom nog lang niet dood! Google kwam onlangs met hun Think Google Studie in coronatijd. Oftewel, wat is de impact van corona op de autokopende consument en hoe belangrijk is de online aanwezigheid, oftewel de online showroom? Uiteraard en dat zal niemand verbazen, spelen Google’s eigen platformen een belangrijke rol […]

Lees verder
7 januari 2021

Online showroom: Ook tijdens de lockdown auto’s verkopen!

  We zitten op dit moment in de nieuwe, door minister-president Rutte, aangekondigde lockdown. De tent verplicht sluiten komt nooit goed uit, maar in december/januari de deuren dicht moeten doen, is voor veel retailers wel een heel beroerd moment. Er zit ook een positieve kant aan het verhaal: je moet met creativiteit aan de bak […]

Lees verder
23 december 2020

#DCDW nu ook aandeelhouder in Carmen Automotive!

#DCDW en CARMEN automotive: Leadopvolging via chatfunctie in de hoogste versnelling CARMEN automotive #DCDW, het kennisplatform op het gebied van online automotive, is aandeelhouder geworden van CARMEN automotive, gespecialiseerd in automotive klantcontact. Beide partijen vergroten hiermee hun bereik en kunnen dealers en autobedrijven nog beter helpen met het opvolgen van leads en inzichtelijk maken van […]

Lees verder
22 december 2020

LEF en Calldrip: krijg je nu nog meer in control!

Nu nog meer in control met LEF en Calldrip! LEF en Calldrip hebben een gezamenlijke update waardoor het nog beter inzichtelijker wordt wie op dat moment met de binnenkomende online leads bezig is! Lef en Calldrip, hoe werkt het? Als een online lead in het LMS van LEF wordt ingeschoten, dan zorgt een real-time interface […]

Lees verder
17 december 2020

Wat is je doel als autobedrijf met de leadopvolging?

Het is altijd de volgorde: Dialoog, afspraak en sale! Ik vraag autoverkopers vaak wat hun doel is als het gaat om leadopvolging. Wil je een dialoog opstarten, zoek je informatie over de inruilauto of wil je zo snel mogelijk de kans, de lead ‘afvinken’ omdat toch niemand kijkt? De “sale” van de marketeer! Kijk je […]

Lees verder
26 november 2020

Een beter inzicht voor alle Sales Managers in de automotive!

Weten wie er belt via Marktplaats? Afgelopen week heeft Marktplaats een update doorgevoerd voor telefonische leads. Om het belang van de telefonische lead duidelijk te maken: die lead ontvangt iedere verkoper liever dan bijvoorbeeld een online berichtje of een bieding per mail. Iemand die belt via Marktplaats, is echt geïnteresseerd! “Iemand die belt via Marktplaats, is echt […]

Lees verder
20 november 2020

Marktplaats kan je veel brengen….zelfs een kerk!

Een kerk door Marktplaats Natuurlijk, ik ben spokesperson en ambassadeur van Marktplaats voor de autobranche. Logisch dus, dat ik zeg dat Marktplaats je veel kan brengen. Toch is een nuance op zijn plaats. Ik zeg dit vanuit een ander perspectief, gebaseerd op de ervaringen met het bedrijf van mijn vrouw. IL Fienile Ik heb het […]

Lees verder
12 november 2020

Dalende nieuwverkoop: Wat zal Hornbach doen?

Wat zal Hornbach doen? Om ons heen gebeuren op dit moment een hoop zaken waarvan je kan zeggen dat die nog nooit eerder zijn vertoond. Immers heeft Covid-19 op iedereen impact dus ook op de automotive. Nadat de eerste schrik er goed in zat, bleek dat de branche geen echte problemen zou ondervinden. De woordvoerders […]

Lees verder
Volgende