Blog pagina 13

Mis niks van de online automotive:

21 mei 2018

Waarom een KCC/BDC geen oplossing is voor de opvolging van online leads in eerste aanleg!

Een KCC is geen oplossing voor hogere conversies Deze zin klinkt misschien wat vreemd uit mijn mond aangezien mijn bedrijf #DCDW een aantal BDC-/KCC-services levert aan verschillende importeurs en dealerholdings. Toch vind ik dat we de discussie moeten voeren. Laten we daarbij eens kijken naar wat ontwikkelingen in Nederland en andere delen van de wereld […]

Lees verder
9 mei 2018

Wat is jouw Form Completion Rate op jouw dealerwebsite?

Gemiste leads door onnodige velden op je website Dealerwebsites worden steeds beter doordat partijen als DTC, Autodata en Marble meer en meer investeren in platformen, technieken en mensen. Echter, dat betekent niet automatisch dat de conversie van bezoekers naar leads ook beter wordt. Sterker nog, in 2018 zijn mensen zuiniger op hun privacy en zullen […]

Lees verder
4 mei 2018

Waarom het ‘zeer snel opvolgen van online leads zin heeft!

Calldrip Inc geeft een kijkje in de data van meer dan 400 000 leads! Sinds kort is #DCDW de trotste distributeur van Calldrip, een tool waarmee snel en direct contact gekregen kan worden met klanten en prospects die via een online leadformulier een aanvraag doen. Het werkt als volgt: een bezoeker vraagt via de website […]

Lees verder
12 april 2018

Inspect what you expect!

Inspecteer wat je verwacht aan resultaat! De kop boven deze blog hoorde ik in een podcast van Autodealerlive van Bill Whittenmyer. Vanaf het moment dat ik de quote hoorde, is het voor mij nog duidelijker dat je beter moet omgaan met online leads. We weten natuurlijk best dat we beter moeten worden in het opvolgen […]

Lees verder
9 april 2018

Wat doe je met je niet verkochte online leads?

Zo maar leads afsluiten is een doodzonde! Ik kom ze dagelijks tegen en jij kent het vast ook: leads die worden afgesloten met redenen als ‘puntje’ (je moet iets invullen), ‘niet van toepassing’, ‘geen interesse’, ‘stelt de aanschaf uit’ of ‘koopt bij een andere dealer’. Grote vraag is wat je als salesmanager of marketeer met […]

Lees verder
26 maart 2018

Staying ahead in digital Automotive

Breakfast event at the Venetian Hotel in Las Vegas Ons Ebay-event in Las Vegas met als titel: ‘Staying ahead in Digital Automotive’ hebben we inmiddels achter de rug. De bedoeling van de bijeenkomst was simpel: wij willen dealers en autobedrijven beter maken in de online automotive. Beter in marketing, beter qua mindset en beter in […]

Lees verder
24 maart 2018

Attribution Model voor autodealers in 2018

Last Click Attributie is niet de metric van 2018! Op de eerste dag van de#NADA2018 was na drie workshops een ding duidelijk: het ‘Last Click Attributie-model’ is achterhaald. Het is dan ook raar dat sommige marketeers ondanks de nieuwste informatie en data het LCA-model nog steeds gebruiken om een mening te vormen over hun marketinginvesteringen. […]

Lees verder
23 maart 2018

Wat gaat Siri voor uw bedrijf in de automotive betekenen?

Bovenaan de eerste pagina met Google-zoekresultaten staan is niet meer voldoende Dat het van levensbelang is voor autobedrijven om hoog te eindigen in de zoekresultaten van Google weten de meeste ondernemers inmiddels wel. Veel dealers en autobedrijven hebben hun websiteteksten op het gebied van SEO daarom redelijk goed voor elkaar. Google past zich zelf ook […]

Lees verder
15 maart 2018

Waarom de online marketeer in de automotive ervan baalt!

Nog even en we houden geen marketeer meer over… Ik spreek veel, heel veel online marketeers in de automotive. De meesten zijn de excuses en de paniek op de verkoopafdeling aan het eind van elke maand zat. Teveel verkoopleiders snappen namelijk hun eigen rol en die van de marketeer niet. Hoe dat komt? Er is […]

Lees verder
10 maart 2018

Is de maandag de beste dag om vrij te nemen, of om leads te bellen?

Onderzoek over 20 000 leads kent geen vragen wanneer je het beste leads kan opvolgen! Hoeveel leads komen wanneer binnen en wat is de beste tijd om die leads op te pakken? Het antwoord is simpel. Het juiste moment om op te volgen is natuurlijk direct! De kans is groot dat de klant dan nog […]

Lees verder
VorigeVolgende