Blog pagina 18

Mis niks van de online automotive:

14 augustus 2017

Transparantie, snelheid en attentie zijn de 3 topics die online van belang zijn voor autobedrijven in 2017!

Ben je transparant, snel en heb je de attentie van de klant? Dat is anno 2017 van het grootste belang! Veel dealers en autobedrijven vragen mij vaak hoe ze hun online-omgeving moeten inrichten en wat nu echt belangrijk is. Men weet blijkbaar dat het slechts een kwestie van tijd is voordat bijvoorbeeld een Amazon echte […]

Lees verder
11 augustus 2017

3 tips voor een betere adwordscampagne in de automotive!

Case: je eigen conversie-funnel; brandstof voor online marketing success Een relevante conversiefunnel is noodzakelijk voor betere online marketing. In deze case voor Nieuweautokopen.nl (onderdeel van Marktplaats) laat ik stap voor stap zien hoe we onze (antieke) AIDA of Touch/Tell/Sell funnel omzetten naar veel relevantere metrics. En wat je daar dan mee kan. Nieuweautokopen.nl setup Op Nieuweautokopen.nl […]

Lees verder
10 augustus 2017

Uw verkopers gaan op vakantie, maar uw leads niet….

Welke oplossing heeft u bedacht voor uw leads in de zomervakantie? In de zomermaanden is het altijd spannend wat er met leads gebeurt. Met een minimale bezetting worden zaken die het minst leuk en of interessant zijn niet of nauwelijks gedaan, laat staan dat ze goed worden gedaan. Waar die wijsheid vandaan komt? Ik heb […]

Lees verder
3 augustus 2017

Een ongevraagd en ongewenst tolhuisje op het internet?

Call Track Manager geeft je inzicht, ook al is deze onwenselijk… Onlangs zijn wij gestart met de Call Track Manager, een nieuwe dienst waarbij je naast specifieke telefoonnummers voor je marketinginspanningen ook de inbound calls gescreend krijgt. Oftewel, het virtual BDC van de #DCDW neemt de gesprekken op en luistert deze voor je af. Zo […]

Lees verder
2 augustus 2017

De 5 en 14 dagen regel van de best performerende dealers in de VS

Een doorlooptijd van gemiddeld 28 dagen op de gebruikte auto voorraad is eerder de norm dan een uitzondering In Nederland verkoopt een autobedrijf dat succesvol is in gebruikte auto’s, zijn voorraad 6x per jaar. De meeste bedrijven zullen echter tussen de drie en vier keer scoren. Dat betekent dat je er gemiddeld 90 dagen over […]

Lees verder
25 juli 2017

Interview met Brian Benstock van Honda Paragon (Wards Automotive)

Brian Benstock wil het gevecht aangaan met de gevestigde orde! Velen van u weten het ongetwijfeld: ik ben fan van Brian Benstock, een Honda-dealer uit Queens, New York (meer dan 10.000 units per jaar, nieuw en gebruikt en dat alles vanuit één vestiging). Waarom ik fan ben? Ik heb twee keer een presentatie van Brian […]

Lees verder
19 juli 2017

Verborgen verbreken bij een gebruikte auto!

Moeten we niet kijken hoe ze dit bij huizen doen? Wanneer je als particulier je huis verkoopt, dan is dat altijd een gebruikt huis: je hebt er immers zelf in gewoond. Het huis heeft al dan niet gebreken die je kent. In het verkoopcontract staat zeer duidelijk omschreven dat je tekent voor het feit dat […]

Lees verder
18 juli 2017

Waarom Marktplaats pakketten introduceert…

Meer onderscheid tussen zakelijke en particuliere autoadvertenties op Marktplaats Vanaf 1 juli wordt er op Marktplaats meer onderscheid gemaakt tussen de autoadvertenties van particuliere aanbieders en die van autobedrijven. Daarmee wordt een veel gehoorde en lang gekoesterde wens van professionele aanbieders ingewilligd, want tot op heden was het voor de zoekende consument vaak niet duidelijk […]

Lees verder
13 juli 2017

Zijn er meer mensen op zoek naar een cabrio met mooi weer?

Heeft het weer invloed op het zoekgedrag online? De afgelopen weken(juni) waren uitzonderlijk goed qua weer! Zonnetje, blauwe lucht, je zou bijna gaan denken aan een cabrio….Echter is de consument wel in de markt voor een cabrio met dit weer? We hebben bij Marktplaats even een deepdive gedaan in de data en wat blijkt…het weer […]

Lees verder
10 juli 2017

Heeft u uw dealerwebsite al aangepast aan ssl?

Beveilig je website met een beveilingscertificaat! Vrijwel alle websites beginnen met http:// of https://. Het verschil zit ‘m in de ‘s’: die website is beveiligd met een zogenaamd beveiligingscertificaat, een SSL. Zo’n SSL, of eigenlijk TLS, is herkenbaar aan ‘https’ voor de url en is een techniek waarmee de verbinding tussen de bezoeker van een […]

Lees verder
VorigeVolgende