Blog pagina 26

Mis niks van de online automotive:

17 augustus 2016

Kan ik deze auto wel betalen? Wat is mijn auto waard? ZMOT deel 3

Wat is mijn auto waard? Halverwege het beslissingstraject is de klant eruit welk merk en model hij zal gaan kopen. Nu komt onherroepelijk de vraag of hij de auto kan betalen. Bij die vraag speelt de inruilwaarde van zijn huidige auto natuurlijk een belangrijke rol. Google omschrijft deze fase in het aankooptraject als volgt: As […]

Lees verder
16 augustus 2016

Is het de juiste auto voor mij? ZMOT deel 2

6 op de 10 potentiële kopers weten nog niet wat ze willen gaan kopen! Het besluit om een nieuwe auto te gaan kopen is gevallen, maar welk merk, type en uitvoering het moet gaan worden, is nog een groot vraagteken. Aan vrienden, kennissen en familie wordt gevraagd wat zij zouden kiezen als ze zich verplaatsen […]

Lees verder
15 augustus 2016

Welke auto is het beste? De klantreis online op Google. ZMOT deel 1

Waar begint de zoektocht? Op Google natuurlijk! Welke nieuwe auto is het meest geschikt? Vrijwel iedereen begint de speurtocht naar een nieuwe auto tegenwoordig met een zoekopdracht op Google. Soms heeft men al een merk of model in gedachten, soms alleen een idee van het type auto, bijvoorbeeld een SUV. De zoektocht start vrijwel altijd […]

Lees verder
14 augustus 2016

Waarom snel bellen op leads normaal gedrag is voor de 2016 klant!

Het idee om binnen een uur op een lead te reageren is eigenlijk al kansloos in de automotive? Wij, de autoverkopers, hebben allemaal haast om een antwoord te krijgen op een vraag. Het internet is immers voor het grote publiek nu zo’n beetje 20 jaar oud en we kunnen wel zeggen dat wij het normaal […]

Lees verder
11 augustus 2016

Wat data je allemaal kan vertellen in online sales automotive

Het maken van meerdere offertes is een succesvolle wijze van leads opvolgen. Het is een feit dat de klant van 2016 meerdere dealers online afgaat voordat hij zijn beslissing gaat nemen waar te kopen. We weten ook dat men bij de ene dealer een nieuwe auto aanvraagt en bij de andere bijvoorbeeld een gebruikte auto […]

Lees verder
10 augustus 2016

Waarom drie offertes maken een succesvolle wijze is van leads opvolgen.

Zoals altijd vertelt data ons waar de kansen liggen Onlangs hebben wij voor een groot aantal dealers een lost sales campagne gedaan. Deze campagnes hadden als doel om te kijken waarom leads, alle leads (1e, 2e of 3e lijn leads) niet hebben geresulteerd in een sale of offerte bij die desbetreffende dealer. (Ook een lost sale […]

Lees verder
9 augustus 2016

Als de klant geen NAAM, ADRES, EMAIL of TEL geeft, betekent niet dat die niet serieus is!

Zijn we nu echt bezig om de klant het moeilijker of makkelijker te maken? Soms heb ik er tabak van, echt tabak van. Die eindeloze discussies met verkoopleiders, verkopers over de kwaliteit van de leads. Immers van welke bron die ook komt, hij is per definitie slecht en de koper moet echt zijn uiterste best doen, om […]

Lees verder
29 juli 2016

Podcast voor de (online) Automotive in Nederland door Paul de Vries

Online ontwikkelingen in de autobranche voor iedereen te beluisteren! Paul de Vries gaat onder zijn label Kannietbestaatniet.nl/ #DCDW, hét kenniscentrum voor de online autobranche, na de zomer starten met een wekelijkse Podcast waarin interessante personen uit de automotive branche centraal staan. Vanuit verschillende achtergronden en invalshoeken geven zij hun visie op alles wat er online […]

Lees verder
28 juli 2016

Een nieuwe auto klant is gemiddeld 90 dagen (online) op zoek!

Is de klant nog wel te beïnvloeden anno 2016 in zijn zoektocht naar een nieuwe auto? De klantenreis naar een nieuwe auto duurt gemiddeld 90 dagen. Het is een lange trip waarin de koper een aantal belangrijke stappen neemt voordat hij een definitieve keuze maakt. Voor de autobranche is het belangrijk om die reis, die […]

Lees verder
26 juli 2016

De online Academy voor de autoverkoper van 2016!

Opzet van de #DCDW Academy Vanaf de start van de Academy in september 2016 zullen er 42 webinars beschikbaar komen. Daarin komt een groot aantal interessante onderwerpen aan bod. Denk aan de ZMOT, de eigenschappen van verschillende soorten leads, het omgaan met leadprocessen, e-mailtemplates, voicemailtemplates en afsluittechnieken. Webinars Naast de webinars verschijnen er komend jaar […]

Lees verder
VorigeVolgende