Blog pagina 31

Mis niks van de online automotive:

18 januari 2016

Gaan wij nu auto’s verkopen, of worden ze nog steeds gekocht?

2016 wordt voor veel automerken een jaar om weer te gaan verkopen! 2016 is begonnen en een aantal merken zijn de laatste auto’s aan het verkopen, die in 2015 zijn gekentekend en nog met de lagere bijtellingen worden verkocht. Dit eerste kwartaal zullen veel dealers nog wel nieuwe auto’s afleveren, maar welke geteld zijn in […]

Lees verder
13 januari 2016

Het “Louwman Exclusive” social media effect!

Hoe je als dealerbedrijf succesvol kunt zijn op social media! Louwman Exclusive is het voorbeeld voor dealers in Nederland hoe je succesvol om kunt gaan met social media, waaronder Facebook. Uiteraard zullen velen zeggen dat aandacht creëren met exotische merken als McLaren, Lamborghini en Morgan een eitje is. Maar is dat wel zo, er zijn immers veel […]

Lees verder
5 januari 2016

Besteedt u net zoveel aandacht aan uw vertrekkende bezoek online als offline?

De vertrekkende bezoeker offline is nog niet verloren voor u als autobedrijf! We weten inmiddels dat de gemiddelde bezoeker slechts 1.3 dealers bezoekt voordat hij de beslissing neemt om ergens te kopen. Nu zegt die statistiek veel of eigenlijk ook weinig. Immers, als je er verder niets mee doet, dan zegt het ook niets. Met […]

Lees verder
24 december 2015

Als je salesvolume genoeg hebt, moeten autoverkopers dan ook nog auto’s op internet zetten?

Autoverkopers zijn geen marketeers! Veel taken van autoverkopers hebben vaak niets met het verkopen te maken! Administratie, aflevering, marketing allemaal zaken, die vaak afleiden van de hoofdtaak. Echter in veel autobedrijven kan het niet anders, dat begrijp ik, immers als je 2 verkopers hebt, dan mis je de schaal om het anders te willen doen. […]

Lees verder
21 december 2015

Wat voor een autoverkoper ben jij?

4 soorten autoverkopers zijn er te onderscheiden, welke ben jij? Autoverkopers zijn een bijzonder soort verkopers. Immers je verkoopt een kapitaal goed, waarbij dit voor particulieren veelal de meest ‘dure’ investering is die ze in hun leven maken, naast hun huis. Is het voor de meeste zakelijke kopers, een van de vele zakelijke transacties die […]

Lees verder
21 december 2015

3 tips voor een betere dealerwebsite in de automotive!

De dealerwebsite is je belangrijkste showroom anno 2016! Anno 2016 is de dealerwebsite niet meer weg te denken in het marketing- en ontwikkelings budget van de gemiddelde dealer. De website is zeker geen kostenpost, maar een investering in je corebusiness. Immers zonder goede dealerwebsite besta je niet tegenwoordig. Echter zijn er simpele zaken waar je […]

Lees verder
13 december 2015

De dealer heeft als bron van informatie afgedaan….maar

Kan de king worden van de content en dus de informatie! In het online tijdperk is de dealer en de showroom niet meer de bron van informatie die het altijd was. Die tijd waarin je met je vader op zaterdag op pad ging om naar auto’s te kijken en de informatie te halen die je […]

Lees verder
7 december 2015

10 jaar Nieuweautokopen.nl: een reis met vele hoogtepunten en hindernissen!

Nieuweautokopen.nl bestaat vandaag 10 jaar! 1 december 2005 ging Nieuweautokopen.nl live als eerste echte online autowebwinkel in Nederland en sindsdien heeft het mijn zakelijke leven bepaald! En hoe? Ik kan niet beschrijven hoe trots ik mij vandaag voel! Immers toen het eerste persbericht uitkwam bij Automotive-online logen de kritieken er niet om….de conservatieve autobranche liet […]

Lees verder
3 december 2015

De visie van Tim Beeks en de VKV Groep

Vrijwel niemand oriënteert zich nog in de showroom. Wanneer hij zijn functietitel noemde, had Tim Beeks vaak iets uit te leggen. Want wat is een leadverkoper? Gekoppeld aan de naam van het bedrijf waar hij werkt, de vestiging Tiel van VKV Groep, werd het al wat duidelijker: iets met leads en auto’s.   Sinds 1 […]

Lees verder
26 november 2015

Waarom je niet al je reviews op 1 website moet zetten!

Er zijn meer review websites die tot resultaat leiden! Ik spreek veel dealers over het belang van reviews in de ZMOT. Dat reviews belangrijk zijn anno 2016 daar zijn wij inmiddels wel van doordrongen. Echter mond tot mond reclame is en was altijd al belangrijk, echter offline verspreidt een bericht zich nu immers minder snel […]

Lees verder
VorigeVolgende