Blog pagina 36

Mis niks van de online automotive:

22 juli 2015

8 september 2015; 2de #DCDW Digital Car Dealer Workshop in Almere ‘de zomer voorbij’

#DCDW op 8 september 2015 ‘de zomer voorbij’ bij Van der Valk in Almere Op dinsdag 8-9-2015 organiseren wij weer een Digital Car Dealer Workshop over de online mogelijkheden en kansendie er voor dealers anno 2015 zijn. Zoals altijd in het concept van #DCDW zorgen wij voor een complete dag waarin u, naast een geweldige […]

Lees verder
22 juli 2015

Doet u uw remarketing wel op de juiste wijze

Remarketing is een goede investering, maar….. Remarketing met behulp van Google Adwords is voor veel dealers een goede investering. Met Adwords kunnen dealers hun (actie-)websites promoten. Het komt erop neer dat je Google geld betaalt en daar relevante informatie voor terugkrijgt. Bezoekers van je website die niet direct converteren (door middel van een aanmelding of […]

Lees verder
17 juli 2015

Hoe je succesvol een autodeal kunt… verliezen

Het ligt aan jezelf, nooit aan de klant Onlangs kreeg ik weer het perfecte voorbeeld voor ogen hoe wij als autoverkopers omgaan met serieuze klanten die willen en kunnen kopen, maar er niet in slagen om dit bij ons te doen. Niet omdat de klant onredelijk is of hij de dialoog niet aan wil gaan, […]

Lees verder
9 juli 2015

“I earn the right to manage my dealership!”

Met deze woorden begon Brian Benstock van Paragon Honda zijn workshop Een paar jaar geleden werd ik omver geblazen door een workshop van Brian Benstock. Brian Benstock is directeur van een van de beste en meest gewaardeerde dealerbedrijven uit Amerika: Paragon. De workshop die Brian gaf was zo goed, dat ik er nog steeds met […]

Lees verder
4 juli 2015

Samen gaan we het doen

Een dagje meelopen met het verkoopteam van Rick Case Honda Verkoopleider, verkoopdirecteur, salesmanager, wat de titel ook is, de functie is in de VS anders dan bij ons. Daar is het geen Excelfetisjist, maar iemand die tussen en achter zijn verkopers staat en deze motiveert, begeleidt en verantwoordelijk houdt op basis van verkooppotentieel. Wat doen […]

Lees verder
4 juli 2015

Blog: Een particulier verkoopt zijn auto 6x zo snel als de gemiddelde dealer op Marktplaats

Waarom zijn particulieren succesvoller in de verkoop van hun eigen auto’s dan professionals? Onlangs schreef ik al over het aantal VDP views die nodig zijn om bijvoorbeeld een Audi te verkopen en hoe weinig Peugeot er bijvoorbeeld nodig heeft. Marktplaats heeft als marktleider natuurlijk een ongelofelijke hoeveelheid data waaruit je als dealer jezelf eens de vraag […]

Lees verder
27 juni 2015

Er zijn structureel te weinig autoverkopers

Het zomerseizoen brengt stress voor autoverkopers De laatste jaren hebben we in de autobranche een terugval gehad in de verkoop van nieuwe auto’s. Dit heeft verschillende oorzaken. Onder meer de economie, het beleid van de overheid, en de verschuiving naar parallelimport van jonge gebruikte auto’s. Er ligt echter ook een oorzaak bij onszelf. In tijden […]

Lees verder
26 juni 2015

Blog: Een BMW heeft 1661 VDP views nodig om te verkopen

Welke data kun je nu als autodealer intepreteren in je dagelijkse werkzaamheden? Deze week had ik de eer om een presentatie te mogen doen namens Marktplaats Zakelijk/Nieuweautokopen.nl op het DSN Top 100 Dealerseminar van Aumacon/Clem Dickman. In deze presentatie ben ik dieper ingegaan in welke data nu relevant zijn voor de autodealer in zijn dagelijkse […]

Lees verder
20 juni 2015

De autoverkoper heeft nog steeds de macht

Nieuw inzicht in de macht van de autoverkoper versus de laagste prijs Maar liefst 73 procent van de ondervraagde Amerikaanse kopers van een nieuwe auto rijdt liever verder voor een goede, leuke, enthousiaste ‘can do’- verkoper dan voor de laagste prijs. Drie-en-zeventig procent! Het percentage dat alleen verder wil rijden voor de laagste prijs is […]

Lees verder
16 juni 2015

Welke e-mail stuur jij naar een online lead

Regel 1 zegt dat je de klant eerst telefonisch moet benaderen, maar dan…. Het opvolgen van online leads is vrij simpel: hou je aan de regels en wees vooral consequent in het opvolgen en daarmee het benutten van kansen. Zodra je een lead hebt nagebeld, maar je  krijgt geen contact, dan kun je een e-mail […]

Lees verder
VorigeVolgende