Blog pagina 4

Mis niks van de online automotive:

23 mei 2020

Nieuwe regels voor de belangrijkste showroom van nu en van de toekomst

Succesvol leads opvolgen kent zijn eigen regels! Crisis In deze nieuwe crisis weten wij allemaal een ding zeker: de enige showroom die niet dicht kan, is de online showroom. Het is een showroom waarin autobedrijven ontzettend veel energie, creativiteit en geld steken. Die digitale showroom geldt als het middelpunt van het bedrijf omdat het bedrijf […]

Lees verder
9 mei 2020

De 1.5 meter economie!

De afspraak is de belangrijkste KPI in de automotive Het zal niemand verbazen, maar ook de komende tijd zullen we met een nieuwe werkelijkheid moeten leven. Een werkelijkheid waarbij wij op 1,5 meter van elkaar blijven, ook in de autowereld. Die 1,5 meter is de perfecte reden om afspraken te maken met de klant. Als […]

Lees verder
22 april 2020

De vijf meest gemaakte fouten bij online leadopvolging

Leadopvolging anno nu! Stabiele opvolging Het is nu nog veel belangrijker dan ooit: een stabiele, gestructureerde, procesmatige online leadopvolging waarvan je weet welke conversie je kunt verwachten. Wij hebben er al jarenlang over gesproken, geschreven, geblogd, er van alles aan gedaan om dat duidelijk te maken. En we hebben onze hulp aan verkopers aangeboden. Gedurende […]

Lees verder
17 april 2020

Met alleen een mondkapje en je handen wassen ga je het zakelijk niet redden!

De coronacrisis laat ons in sneltreinvaart nadenken over de manier waarop momenteel auto’s kunnen worden verkocht. Op Linkedin struikel je over de goedbedoelde intenties van verkopers die melden dat ze inderdaad 1,5 meter afstand houden, hun handen wassen en je stuur schoonmaken. Een aantal van dat soort zaken, zou overigens gewoon gemeengoed moeten zijn, maar […]

Lees verder
14 april 2020

Online verkopen voor dealers en importeurs in 2020

Waarom direct antwoorden zinvol is! Een andere wereld! De wereld is de afgelopen weken veranderd. En ook de autobranche voelt die veranderingen en zal zich moeten aanpassen. Deze tijd vraagt om een nog betere manier van het opvolgen van kansen. Door de dealer, het autobedrijf en ook door de importeur. Voor een importeur is het […]

Lees verder
10 april 2020

Vijf tips om beter uit deze crisis te komen!

Never waste a good crisis! Dat het de komende weken en maanden lastig, heel lastig gaat worden in de autobranche, dat zal niemand verbazen. De dealers die het meeste last gaan krijgen van de neerwaartse spiraal waarin we nu zitten, zijn de bedrijven die de afgelopen jaren gezegd hebben dat ze leadopvolging belangrijk vinden, maar […]

Lees verder
6 april 2020

Waarom de VIP events als voorbeeld zouden dienen voor leadopvolging!

Wat bepaalt leadsucces? Het proces, het proces en het proces Veel dealers zijn succesvol met zogenoemde VIP-events, evenementen waarbij de showroom een weekend lang op de kop wordt gezet om in een paar dagen tijd zoveel mogelijk auto’s te verkopen. Zelf ben ik wel enthousiast over dit soort initiatieven. Ik heb ze aan den lijve […]

Lees verder
26 maart 2020

Gaat Albert Heijn en Bol.com ook nieuwe auto’s verkopen net als Walmart?

Auto’s verkopen via Albert Heijn en Bol.com Iedereen heeft weleens gehoord van Walmart. De grootste retailer ter wereld heeft meer dan 10.000 locaties in verschillende landen, waaronder Duitsland. Om te blijven groeien, heeft Walmart meer omzet nodig, en dus meer artikelen. Als grote supermarktketen met een uitgebreid non-food assortiment mag de automotive uiteraard niet ontbreken. […]

Lees verder
23 maart 2020

Je hebt maar drie weken

Vaker de voorraad verkopen Audi Las Vegas Laatst was ik bij een Audi-dealer in Las Vegas. Hij vertelde mij zonder blikken of blozen dat hij de totale voorraad negen keer per jaar verkocht. Negen keer! In Nederland zijn autobedrijven vaak al blij als ze de voorraad vier keer per jaar verkopen. Stel ik dezelfde vraag […]

Lees verder
21 maart 2020

De Google Bonus – wat betekent dit voor Nederlandse dealers?

Google schrapt de bonus voor de meeste Google Agencies Onlangs gebeurde het. In de Verenigde Staten heeft Google de bonus voor marketing- en Adwords-bureaus afgeschaft. Daarmee slaat het bedrijf een groot gat in de budgetten en de verdienmodellen van deze bureaus. Wat is er precies gebeurd? Al bijna 20 jaar zijn wij gewend dat er […]

Lees verder
VorigeVolgende